Što izbjegavati na društvenim mrežama


Facebook, Twitter, LinkedIn, Instragram... sigurni smo da barem nešto od toga koristite. To nam je drago jer društvene mreže zasigurno imaju neke koristi, ali što se događa kada smo tražitelji posla? Čak i tada imaju brojne prednosti kao što su mnogo kontakata kojima se možemo javiti ili praćenje natječaja, ali u ovome bismo vas tekstu voljeli upozoriti na pogreške koje svakako trebate izbjegavati na društvenim mrežama dok plovite prema novom poslu. Vjerujte nam da poslodavci često odlaze na društvene mreže kako bi vas ‘malo istražili’ pa pazite da vas vaš profil na društvenim mrežama ne bi ‘koštao’ posla.

Krenula bih od pogreške koju često uočavamo: stavljanje neprimjerenih fotografija. Mislimo da svi znaju to nepisano pravilo, ali nikako da se nauči. I dalje se često stavljaju fotografije u neprimjerenom okruženju te one koje ‘previše otkrivaju’. Iako ćete možda s tim fotografijama dobiti puno lajkova, poslodavci bi vas mogli shvatiti kao neozbiljne i dobiti krivu sliku o vama. Ovo posebno vrijedi za LinkedIn - to je poslovna društvena mreža i služi isključivo za to.

Statusi i slike na kojima ste u svijetu alkohola ili droge jedan su od čestih razloga zbog kojeg poslodavci odustaju od kadidata. To ne znači da se na vašim pofilima ne smije naći slika neke večere ili rođendana, ali izbjegavajte slike u kojima je vidno prekomjerno konzumiranje alkohola, a bilo kakve droge su daleko od dobrodošlice. Takva ponašanja poslodavcu će izgledati neodgovorno i zasigurno takvu osobu neće željeti imati kraj sebe u poslovnom svijetu.

Objavljivanje statusa koji govore o vašem lošem ponašanju - bilo to pretjerano kopiranje za privatne potrebe na poslu ili bezazlena krađa pepeljare u kafiću, ostavit će loš dojam o vama. Poslodavac želi pouzdanu osobu kojoj može vjerovati i ako naiđe na takvu informaciju o vama, u moru kandidata samo će prijeći na drugoga. Uostalom, koliko god vam se to bezazleno i smiješno činilo – nije. Odrasla ste osoba te je vrijeme da se odraslo i odgovorno počnete i ponašati.

Konstantno stavljanje negativnih statusa je također nešto što treba izbjegavati. Nitko ne voli negativne osobe kojima sve smeta i koje se stalno žale. Poslodavac zasigurno ne želi zaposliti takvu osobu jer će zaključiti da će se tako ponašati i na poslu: žaliti se na radne zadatke i širiti negativnu energiju. Ono što se traži je suočavanje s problemima i traženje rješenja, a metoda sjedi i plači niti jednom poslodavcu neće biti privlačna. Žaljenje na radna mjesta, kolege i šefove je nešto što će poslodavca odbiti jer će lako pomisliti da će danas sutra i on biti na vašem statusu u negativnoj konotaciji. Ako imate problema na poslu, porazgovarajte i savjetujte se s prijateljima, nema potrebe pisati statuse o tome. Organizacije žele lojalne osobe koje će ostati uz njih čak i kada ne ide sve kako ste si zamislili te očekuje da probleme na koje naiđete rješavate unutar tvrtke sa za to odgovornim osobama.

Sudjelovanje u kontroverznim raspravama je nešto na što svatko ima pravo, ali ako su teme posebno osjetljive (vezane uz, npr. religiju ili politiku) mogli bi nekoga uvrijediti. Ukoliko rasprava postane žustra, poslodavac može pomisliti da ste svadljiva osoba pa savjetujemo da svoje mišljenje ostavite za sebe i neke druge prilike. Zaposleni, ovi savjeti vrijede i za vas. Sigurni smo da ne želite unijeti neugodnosti u vaš tim. Na kraju, uvijek možete pažljivo postaviti vaše privatne postavke i zaključati profil, ali podsjećamo da su i tada neke slike i informacije vidljive. Budite mudri i iskoristite društvene mreže u vašu korist!


Foto: everypost.me