Kako se opisati na razgovoru za posao?

Na razgovoru za posao poslodavci često traže da navedete neke svoje pozitivne osobine. Korisno je pripremiti se na to pitanje, ali i te osobine potkrijepiti prijašnjim ponašanjima. Ukoliko ne znate niti jednu situaciju koja potvrđuje vašu navedenu osobinu, onda je bolje da je i ne spominjete. U daljnjem tekstu ćemo navesti neke osobine i vještine koje svakako spomenite u sljedećim razgovorima ukoliko se odnose na vas.

1. Prilagodljivost

U današnje vrijeme svijet rada se neprestano mijenja. Radno mjesto na koje dođete zasigurno će se mijenjati i vi trebate biti sposobni prilagoditi mu se. Vaši radni zadaci se mogu mijenjati iz dana u dan i poslodavcu će biti važno da možete napraviti sve što se od vas traži.  Probajte se prisjetiti prijašnjih situacija kada ste uspješno promijenili način razmišljanja i rada. Pokažite da vam nije problem „izaći iz svojih okvira“ u obavljanju radnih zadataka.

2. Inovativnost

Vaši poslovni zadaci i očekivanja od vas s vremenom će rasti i izazovi s kojima ćete se susretati neće uvijek biti isti. Trebate pokazati da mislite unaprijed i da ne radite baš uvijek na „staromodan“ način. Budite kreativni u davanju odgovora čak i na neka jednostavnija pitanja na razgovoru i tako ćete odlično iskazati inovativnost.

3. Organiziranost

Vrlo vjerojatno ćete na poslu imati mnoge odgovornosti i zadatke za koje ćete morati napraviti prioritete. Poslodavcu objasnite vaše organizacijske metode kako bi mogao vidjeti način na koji razmišljate. Možda ćete doći u napast da upotrijebite riječ „multitasking“, ali nemojte. Kao prvo, multitasking je zaista nemoguć – ne možete kontrolirano raditi dvije stvari istovremeno. Osobe, za koje se smatra da imaju sposobnost „multitaskinga“, su zapravo vrlo dobre u prebacivanju pažnje i energije s jednog zadatka na drugi (iako se time gubi produktivnost). Fokusirajte se na pojedini zadatak rješavajući ih po važnosti. Također, predložite kako bi vi organizirali podatke/dokumentaciju u fizičkom i elektroničkom obliku. Biti organiziran znači da nećete gubiti vrijeme na traženje podataka koji vam u određenom trenutku trebaju, već ćete više biti fokusirani na odrađivanje radnih zadataka.

4. Učinkovitost

Ovo bi trebalo spomenuti i dati neke konkretne primjere iz vašeg prijašnjeg iskustva iako se podrazumijeva da ste učinkoviti. Kada kažemo konkretne primjere, mislimo na situacije kada se vaš učinak zaista mjerio, ili ste bili nagrađeni ili pohvaljeni u prijašnjim kompanijama. Nije dovoljno samo tvrditi da ste učinkoviti, to se poslodavac svakako nada da ćete biti, već ispričajte kako ste dosada poboljšali neku proceduru ili spomenite kada ste osnovali neku organizaciju ili klub. Kada pričate o vašoj učinkovitosti, uvijek koristite statistiku kako biste ju potvrdili. Ljudi često „uljepšavaju“ svoje sposobnosti, ali brojke ne lažu. 

5. Motiviranost

Pokažite poslodavcu da plaća nije vaš motivator (iako naravno u tome pomaže!). Ovo je odlična prilika da spomenete neke volonterske aktivnosti u koje ste bili uključeni. Opišite što su bile vaše odgovornosti te koliko vremena vam je volontiranje oduzimalo. Time ćete pokazati da, bez obzira koliko ste bili zauzeti s drugim stvarima (školom, fakultetom, poslom), ste pronašli vremena baviti se nečim što vas zaista zanima. Pokazat ćete i da razumijete koliko je važna intrinzična motivacija – radili ste nešto bez očekivanja ikakve nagrade, već samo zato što znate da će vaš trud i rad svijet učiniti boljim mjestom.

6. Komunikativnost

Komunikacijske vještine važne su u gotovo svim poslovima u današnje doba. Istaknite situacije u kojima su one doprinjele vašem radu. Slobodno istaknite i načine na koji komunicirate s kolegama i prijateljima i navedite primjere u kojima ste bili otvoreni za komunikaciju, npr. kada ste bili spremni raspravljati o svojim idejama ili poboljšanju rada.

7. Samostalnost

Odrasla ste osoba i pokažite da ne trebate nadzor cijelo vrijeme. Ova osobina ide zajedno sa inovativnošću i efektivnošću – samostalne osobe ne „bombardiraju“ nadređenog s pitanjima nego same naprave zadatak. Kompanija treba osobu koja sama može napraviti posao i zato je otvorila radno mjesto. Vaš nadređeni nema vremena cijelo vrijeme biti s vama i voditi vas kroz svaki korak vašeg posla. Biti samostalan znači izaći iz svoje komfort zone i pokušati nove zadatke riješiti na svoj način. Ipak, ukoliko su vam neke informacije zaista potrebne pitat ćete za pomoć. Ono što na razgovoru trebate pokazati da ste sposobni samostalno raditi i riješiti zadatak koji dobijete.

8. Etičnost

Dok poslodavcu dokazujete da ste efikasni i da bi baš vas trebao odabrati za poziciju na koju se prijavljujete, dobro je da mu date do znanja da ćete sve zadatke obavljati po pravilima. Važno je da zna da nećete raditi površino i kršeći pravila samo kako bi obavili zadatak na vrijeme. Ipak, napomenite da ćete se truditi sve obaviti u zadanom vremenskom roku.

9. Proaktivnost

Ukoliko posjedujete dosad navedene sposobnosti, a niste proaktivni, one neće doći do izražaja. Proaktivan znači biti spreman krenuti u akciju i zaista pokazati ono za što ste sposobni bez da vam je itko to naredio. Osobe koje kreću u akciju često će i „pasti“, ali one koje previše razmišljaju i ne poduzimaju ništa neće ništa niti postići.


Na razgovoru pokušajte predstaviti najboljeg sebe! Razmislite o svojim sposobnostima i kada ste te sposobnosti dokazali!


Izvor: careeraddict.com
Foto: morganmckinley.com.au