Riznica znanja

KAKO SI OLAKŠATI POTRAGU ZA POSLOM?

 

1. Javite se posrednicima za zapošljavanje

Neke tvrtke ne oglašavaju natječaje već kontaktiraju agencije za zapošljavanje. Ukoliko želite povećati šansu za zapošljavanjem, morat ćete se javiti tim agencijama (npr. Smartflex). Možete poslati otvorenu molbu sa svojim znanjima i vještinama, a oni će vas, u skladu s vašim profilom, spojiti sa potencijalnim poslodavcima.

2. Samo hrabro u kontaktiranje s mrežom svojih poznanika

Ukoliko tražite posao, onda nije vrijeme za ponos i sram. Iskoristite sve što imate na raspolaganju pa istražite sve svoje poznanike. Među njima možda ima managera, vlasnika vlastitih firmi ili su na mjestima na kojima vas mogu preporučiti. Ako mislite da svojim sposobnostima i vještinama možete doprinijeti njihovim tvrtkama, nazovite ili pošaljite mail u kojem ćete napomenuti da tražite posao. Ukoliko oni ne zapošljavaju, možda će znati nekoga tko zapošljava.

3. Iskoristite društvene mreže

Ako ste na Facebook-u ili Twitter-u, stavite status u kojem ćete objaviti da vam se jave ukoliko znaju da neki poslodavac traži radnike. Svakako napravite LinkedIn profil i ispunite sve potrebne podatke kako bi se što bolje predstavili poslodavcu. Danas je često da poslodavci traže kandidate upravo preko te društvene mreže.

4. Posjetite Sajam poslova i Dan karijera

Obilaženje ovih sajmova može uroditi plodom. Ono što trebate jest raspitati se gdje i kada se održavaju, obući se profesionalno te ponjeti sa sobom „hrpu“  životopisa. Budite spremni na kratke intervjue na licu mjesta. Ovi sajmovi su odlična prilika da se predstavite velikom broju organizacija u kratkom vremenu.

5. Potražite pomoć od savjetnika za zapošljavanje

Morate biti korak ispred konkurencije. Ukoliko ne znate pravilno napisati zamolbu i životopis ili ako nemate potrebne vještine za ostavljanje dobrog dojma na razgovoru za posao, otežat ćete si potragu za poslom. Savjetnici Get Ready 4 Work tima čekaju na vas i spremni su vam pomoći.

6. Šaljite otvorene molbe

Ovaj korak zaista može donjeti dobre rezultate. Uzmite si jedan tjedan u kojem ćete istražiti sve organizacije koje zapošljavaju vaš profil ljudi te poslati otvorene molbe. Kada ćete slati molbe (ukoliko šaljete e-mailom), nemojte da druge organizacije vide da ste svima slali ponude. Tako će misliti da vam je do bilo kakvog posla, ali cilj je da pokažete da ste zanteresirani baš za njih.

7. Istražite i naučite nešto o organizaciji

Prije odlaska na intervju važno je istražiti i upoznati organizaciju. Česta pitanja na intervju-u su upravo vezana uz samu organizaciju gdje vas pitaju koliko znate o njoj. Time ćete pokazati zainteresiranost za baš to radno mjesto i zasigurno proći bolje od ostalih kandidati s jednakim vještinama i znanjima koji možda nisu znali odgovoriti na pitanja o organizaciji. Pročitajte na stranicama poslodavca dio „O nama“ ili potražite zadnje medijske objave o poslodavcu.

8. Volontirajte ili stažirajte

Volontiranje je možda zadnja stvar koju želite raditi, ali volontiranje ili stažiranje vam mogu otvoriti mnoga vrata. Na taj način možete steći mnoge korisne vještine i popuniti praznine pri zapošljavanju.  

9. Raspitajte se o stipendijama na svom fakultetu

Na nekim fakultetima se nude stipendije za studente. Poslodavci najčešće nude brigu o stipendistima i nastoje vas već tijekom studija uključiti u zbivanja u kompaniji, pozivaju vas na radionice, konferencije, predavanja te vam na kraju mogu ponuditi zapošljavanje u svojoj organizaciji. Ukoliko ste student, raspitajte ste ima li vaš fakultet nuditelje stipendija te provjerite jeste li adekvatan kandidat.

10. Traženje posla neka vam bude posao

Posao nećete naći ležanjem u krevetu i gledanjem televizije. Konkurencija je danas velika i morate se posvetiti traženju posla i tretirati ga kao posao. To znači buditi se rano svakoga jutra, pratiti oglase, pratiti društvene mreže te iskorištavati sve prilike koje vam se ponude.

I zapamtite, svaki trud će vam se isplatiti. Traženje posla zna biti teško, ali ostanite pozitivni i sigurni smo da će ponuda za neki posao brzo doći. Sretno!

Izvor: careeraddict.com









Stručnjak ljudskih resursa – od kadrovika do strateškog partnera   

 

Novi trendovi u upravljanju ljudskim resursima i potencijalima kompanije sve su kreativniji i zanimljiviji, a izazovi za ovu profesiju sve su veći i složeniji.

 Od HR stručnjaka zahtjeva se sposobnost strateškog razmišljanja, razumijevanje poslovne strategije, razvijene analitičke vještine, izvrsnost u komunikaciji, razvijene vještine vođenja tima i upravljanja projektima, sposobnost učinkovite organizacije vremena, inicijativnost, kreativnost, empatija, sposobnost samomotivacije i motivacije drugih, pravovremenost donošenja odluka (donošenje teških i nezahvalnih odluka), različita stručna znanja (od psihologije, prava, ekonomije i sociologije), poznavanje radnog zakonodavstva, poduzetnost, visoko razvijene pregovaračke i prezentacijske vještine i još puno, puno toga.

 Osim što moraju dokazati da pridonose rastu i uspješnosti kompanije kroz učinkovito upravljanje ljudima, HR stručnjaci moraju dokazati i da razumiju o poslu barem onoliko koliko to znaju drugi stručnjaci.

 HR stručnjaci imaju težak zadatak da od strategije „poslodavca izbora“ pripreme nove strategije privlačenja i zadržavanja „pravih“ zaposlenika kroz brendiranje kompanije.

 Očekivanja vlasnika i direktora kompanija od HR stručnjaka značajno se mijenjaju. Od nas se danas očekuje da isporučujemo vrijednost u područjima kao što su organizacijska učinkovitost, upravljanje talentima, upravljanje promjenama, vođenje razvoja organizacije i zaposlenika, planiranje nasljednika, vođenje pripajanja, kreiranje sustava nagrađivanja i praćenja radne uspješnosti.

 Zato se outsoursing poslova treninga i edukacije, profesionalne selekcije, obračuna i isplate plaća i istraživanja organizacijske klime, koji zahtijevaju puno vremena i uključuju mnoštvo administracije, sve češće ustupaju stručnim kompanijama kao što je naša, koje imaju ljude, tehnologije i procese kojima se povećava kvaliteta ovih usluga i značajno smanjuju troškovi.

 Na putu od tradicionalnog kadrovika do strateškog partnera, HR stručnjaci suočit će se sa nizom izazova. Evo nekoliko savjeta za lakšu i bržu prilagodbu:

-     razvijajte, komunicirajte i prodajte brand poslodavca

-     nemojte samo komunicirati potrebe učenja i razvoja, budite onaj koji uči i razvija se, pratite trendove i zahtjeve tržišta i brzo reagirajte

-     steknite široki spektar poslovnih znanja i vještina i iskoristite ih za razvoj metričkih podataka kojima ćete pokazati doprinos onoga što radite na poslovni rezultat kompanije

-     upravljajte talentima, pronađite ih, brinite se o njima, razvijajte ih, shvatite što im je potrebno za daljnji razvoj i napredovanje – ako vi nećete druge kompanije hoće

-     već danas započnite sa kreiranjem outsourcing strategije inače nećete imati vremena za razvoj programa za unapređenje organizacijske učinkovitosti, upravljanje talentima, planiranje nasljednika, razvoj organizacije i zaposlenika, kreiranje sustava nagrađivanja i praćenja radne uspješnosti – a upravo su ove aktivnosti ono što razlikuje strateškog partnera od kadrovika.